lite minnen jag har..

Under eftermiddagen har jag ägnat mig åt att kolla igenom alla mina bilder på datan, har hittat ett par bilder som ger mig starka minnen och därför kommer dessa bilder upp här på bloggen.

 

Detta är jag och mina två kusiner jessica & jennifer. Dom två står mig väldigt nära och jag umgås mycket med den familjen. Vi har gjort två båtturer tillsammans de senaste åren och det är något jag aldrig kommer glömma. Nu var det ett tag sen så tycker vi borde planera in en resa till. ♥



Haha, den här bilden får mig verkligen att skratta. Den är ifrån ett läger vi hade med upplandslaget under sommaren 2008. Så många minnen från den helgen men som ni ser står det brandmän i dörren och ja, vi råkade starta brandalarmet på långsjö skolan när vi skulle laga mat. En annan sak jag aldrig glömmer är tjejen som står och posar i mitten. Alla andra glider runt i sköna mjukis brallor förutom hon, alltis jeansen! HAHA Kommer alltid minnas er tjejer! <3



Här är en snygg bild på "från höger, kusin jennifer, jag, kusin niklas och niklas flickvän jossan. Den är från förra sommaren då det var 100 års kalas nere på arkadien. Morbror Kenneth och hans fru Karin fyllde båda 50 år och jävlar va vi firade det. Kvällen bjöd på en massa sköningar och en massa skratt. Som alltid med denna släkt. Men nust denna kväll är ett speciellt minne för livet.



På denna bild är det jag och salina som ligger och tar igen oss lite i gräset upp på lindbacken i rånäs. Vi var där med skolan för att orientera och det gick ju bra, eller hur tjejer? Dagen bjöd iallafall på en massa skratt och dagarna på lindbacken är något jag verkligen kommer sakna i framtiden, dock inte orienteringen men allt annat.



Den här bilden är från mellandagarna då jag, sophia, salina och therese tog bussen in till täby centrum för att shoppa lite. Kommer inte ihåg vad vi handlade men kommer ihåg att vi hade jävligt roligt, som alltid med dessa brudar. HAHA, ni är fööör underbara!



Sen har vi en riktigt snygg bild på sophia från nyår 2008. Det firade jag tillsammans med salina och sophia på långsjö vägen hos en rolig familj. Hela kvällen var riktigt bra, som vanligt så skrattade vi oss igen i stort sätt hela kvällen. Ni gör mig riktigt glad tjejor!



2009 började bra, riktigt bra. Vi åkte ner till katrineholm med upplands tjejorna och spelade riktigt bra. Då denna bild är tagen hade vi precis spöat skåne i semifinalen och det v ar riktig glädje. För övrigt var hela helgen bäst. Jag älskar katrineholm så jävla stort. 3 underbara dagar. ♥



Sen så var vi ner i älskade göteborg spelade skiten ur alla lagen i steg 4 för F92/93. Denna bild tycker jag utstrålar sån glädje. Efter vinsten mot Hellton i play-off matchen så kom till och med glädje tårarna. Alla var verkligen på topp, och se hur jävla bra det går då! Hela den helgen var bara så grymt bra, jag älskar brudarna som fan för ni gör mig alltid så glad. <3



Man kan väl också säga att början på 2009 var även början för denna underbara trio. Vi kunde knappt vara ifrån varandra mer än en dag, och det kanske var lite för mycket men vi hade kul och såklart man ville umgås med varandra då. Här är en av alla gånger vi färgade håret på varandra, dock gjorde vi det aldrig på mig. Men jag har tappat räkningen på hur många gånger vi gjorde de på salina och sophia. Riktigt snygga blev dom också!



Som sagt så började vi tre umgås väldigt mycket under det halvåret och därför kommer de många bilder på just dessa flickor. Den här kvällen tror jag ingen av oss någonsin kommer glömma. Jag har ett ANTAL bilder på just salina och sophia från denna kväll och alla ser ungefär ut som denna haha. Något mer jag kommer ihåg från denna kväll var samtalet från dig som fick mig att gå under. Jag grät och grät och ni försökte få mig på andra tankar och som vanligt så lyckades ni. Dessa två snyggingar låg alltså i min säng när jag kom tillbaka efter ett jobbigt samtal och jag är glad att just ni låg där. Tack för det tjejer.   :)



Här ser ni tre små pigga tjejer i en väldigt stor säng. Denna gång var vi inte i rimbo utan i skogarna i rånäs in salinas house. Mycket trevligt att lämna rimbo måste jag säga. Kvällen bjöd på en massa härligheter och jag vet att ni minns. Haha, sophia var inte den bästa på att hålla i kameran, blixten hamnade alltid ivägen kommer jag ihåg haha. ♥♥



Haha denna galna natt då!? Jag fick seriöst ont i magen.. Det var då den omtyckta durasell kaninen sophia dök upp och var helt jävla crazyyy. Aldrig vart hon trött och det kan ju varit därför hon fick namnet av victor. Jag bara garvade haha. Det var någon som irriterade sig som fan på denna kanin och det var nog de som fick mig att skratta som mest. GLÖMMER ALDRIG DEN NATTEN! haha



Vi fortsatte att fara runt och denna gång besökte vi kära märsta. Det skulle spelas sm steg 5 för P 94 i vikinga hallen och vi fanns på plats för att hejja fram våra grabbar. Vi bodde i hallen hela helgen och avslutade den med att spela en match mot skånela som vi såklart vann (a) Lördags natten spenderade vi (jag, sophia, salina & andersson) hos en sötnos vid namn mimi. Trots att de vart lite ont om sovplatser så hade vi det riktigt mysigt och trevligt. Vi kollade på skräckfilm och åt massa godis. Och redan efter 5 minuter kände salina sig som hemma. SKÖN BRUD! Får ta och göra om det snart brudar..



Sedan fortsatte min resa upp till Idre på klassresa. Som vi slitit för att få ihop de 80 000 kr som krävdes för att vi skulle komma iväg, och det var verkligen värt allt besvär. När jag tänker tillbaka på dagarna i idre så ler jag. Det var nog det bästa jag gjort med 9B. Jag bodde med mitt gäng som jag alltid har roligt med. 4 grabbar och en tjej, kan det bli bättre? Nerrå, men dessa grabbar får mig att aldrig ha tråkigt. Jag saknar dom faktiskt väldigt mycket och tycker att vi borde ses snart. Det är inte så lätt att göra en kort sammafattning av denna resa, men jag säger bara ett minne för livet..  9B i mitt hjärta! MISS IT!




Sedan vart det valborg och detta skulle ju självklart firas. Och det gjorde vi hemma hos jonis i asplund. Vi åt och drack gott och hade kul hela kvällen. Träffade massa roliga människor och fick ganska bra kontakt med vissa. Helt enkelt en bra valborgsmässoafton. Den bästa hittils om ni frågar mig.



Sen kom sommaren och det var dags att skiljas. Något som var riktigt jobbigt med tanke på allt roligt vi gjort tillsammans under dessa tre år. En å annan tår vart det och massor med kramar. Jag är så otroligt glad och tacksam att jag fick gå dom sista åren i grundskolan tillsammans med er, ingenting kunde gjort det bättre. Dock är jag lite ledsen att vi aldrig riktigt tog tag i klass tröjorna, hade velat ha en sån nu och tänka tillbaka på allt.



Jaja, trots att vi sorligt nog skulle skiljas så hade vi ju ändå fått sommarlov och detta måste ju firas. Så jag drog in till mobergs i norrtälje (dom hade öppet för oss ungdomar och det var tyvärr alkoholfritt hela kvällen). Men vafan, det stoppade itne oss. Vi drog igång dansgolvet och hade riktigt kul. Vid 11 tiden hade vi tröttnat och fick springa till bussen för att inte missa den, haha måste sett kul ut. Vi träffade på pontus i rimbo och vi bestämde oss för att ta en sväng förbi närtuna. Haha jag säger bara vilken kväll!



Detta sommarlov ville jag minnas som något riktigt bra så därför försökte jag dra ihop lite tjejer en kväll och ro ut till badberget för att ha det lite mysigt. På bilden är det sophia, jag och cassie som badar. Inte den fräschaste sjön, men på sommarlovet ska man bada, skiter i vart. Therese var också med, men hon ville inte vara med på bilden. Tack för kvällen brudar, glömmer inte.



Sommarlovet fortsatte och efter mycket om och men så saknade vi alla tre trion som inte längre fanns. Vi bestämde oss därför för att ta en heldag tillsammans och tog moppen till riala gropen för att bada och bara ha de bra. Vi träffade också på min vän stephan och hade det riktigt trevligt, jag diggar bilden haha.



Sedan var det dags för en efterlängtade vecka nere i åhus. Den veckan är något för sig. Så grymt skönt att bara glida runt nere på stranden och få kolla på handboll. Sen också få spela med världens bästa tjejer är ju inte helt fel. Det gick ganska bra och vi kom till final. Där vet jag inte riktigt vad som hände men efter mycket konstigt så förlorade vi den på sudden. Riktigt tung förlust, men efter ett tag kom vi över den.. Jag längtar redan till åhus 2010 <3



Sedan var de äntligen dags för sommarlov på riktigt, nere på öland alltså. Man behöver åka dit och känna att man lever. Jag kan inte beskriva känslan när man åker över ölands bron, den är fantastisk. I år så kände jag också att de var dags att visa någon speciell hur bra vi har det när vi är borta. Och eftersom jag och sophia kommit varandra så nmära så ville jag ta med mig henne. Hon stannade en vecka och fan så kul vi hade. Natten i borgholm lär vi aldrig riktigt glömma haha. Ingen sommar utan öland helt enkelt och jag SKA dit nästa år om jag så ska tälta helt själv!



Sedan var det redan augusti och skolan började. Jag var nervös för att börja gymnasiet i en helt ny klass och inte känna nån. Tur som jag hade så kom ellen till min klass efter en vecka och dagarna med henne i skolan är helt galna!

Nu har jag inte tid att lägga in fler minnen för nu ska jag ner och kolla på mitt lag som möter GT Söder, så vi hörs sen.
PUSS & KRAM

Kommentarer
Postat av: salina

älskade du, <3

2010-01-12 @ 22:18:46
URL: http://saliinas.blogg.se/
Postat av: saaaaaaaara

jag kommer till åhus 2010 och hejar fram er till en seger! :D <3

2010-01-13 @ 15:07:30
URL: http://sarajoelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0